sábado, septiembre 18, 2010

Y se acabó

Señoras y caballeros, la fiesta se acabó.
Les fiestes del Portal tocaron fin. Panderetes, palos y pañuelos al aire. Paragües abiertos y guajes en la comida familar con la resaca de cada añu.Nada cambia de unas fiestas a otras.
Y cuando todo pasa, giramos la bola fiestera para cambiar el color de la chaqueta.
En nuestru casu, estes fiestes parez que son un símbolo de cambio verano-invierno.
Quitamos los tirantinos y les chancles pal caxón d'abaxu.

No hay mal que por bien no venga. Los chichos queden a la sombra de les chaquetes. ¡Y lo que aforramos en pedicura!.

El invierno ye bueno pa la crisis. Con tantu fardu puede robase un jamón enteru (porque debajo unos shorts na más cabíen un par de lonches de mortadela). Y con botes de caña alta, ponemos un criaderu de mejillones en los pinreles.
Luego dicen que la fame agudiza el ingeniu, ¡y el inviernu tamién!.

Los que no tarán muy contentos serán los que inventen la canción del verano, los xelaeros,... Xente que "fai el agosto" con coses males pa la salú. Los xelaos empuerquecen el físicu y les canciones chiringuiteres amarranen la tiesta.

¡Va ho! ¿Vamos ponenos tristes porque se acaben les fiestes y el veranu?
Tou ye cuestión de miralo con otros güeyos. ¿O nun ye guapo dormir acurrucaín baxu la manta?

2 comentarios:

ZARATUSTRA dijo...

Cuando yera pequeñu,vendín na tiendina del barriu,unos paquetinos de plástico o papel que i llamaben "sobre sorpresa".Nun sabís lo que adentro había.Podía ser una cagaduca,o...una cagaduca que te alegraba'l día.Así ye la vida,to los dis te sorprende con algo.
A veces buenu,a veces non.
El fríu se nos vien encima,pero ye una época que a mí me gusta.Da tranquilidad,serenidad,sosiego,y tien buen remediu con la mantuca y una cocina bien atizada,con la leña que nos surten nuestros abundantes montes.
¿Sabíes que con les cañes muertes y de poda que dá un monte de 1000 mts se calienta una familia todo el invierno?Y ensin bastir un sólu arbol.
Eso es ecologismo;los árboles agradecen la poda prosperando el doble,y los caños muertos se eliminan del medio,limpiando el terreno para beneficio del propio monte.
Tenemos una riqueza que no vemos.Y más nos ciegan las ideologías modernas que nos imponen:"el monte ni tocalu,que lo jodemos"
El fríu y media luz del inviernu me gustan porque me retrotraen a los principios de nuestra propia cultura y forma de vida.No sólo existen les Asturies de romería,gaita y sol,también les de torta,castañes y lumbre.
Cualquier día ye fiesta si ye feliz,y pa eso,no facen falta voladores.
zara
Pd.¡oye!cuando seas vieya,dentro muchos años,puedes juntar toes les entraes con los comentarios y publicar un libru de..."45 años de churritextos" o "Mis conversaciones con algun loco que apareció por ahí"

Arimike dijo...

Home ¿tas aqui?
Tienes to la razon. Y gracies pola informacion. Mira, son coses que me gusta saber d'elles. Los montes no hay que dexalos, ¡hay que cuidalos!. Y la limpieza ye fundamental. Y si encima como dices, d'esa limpieza sacase provechu, ¡que bueno ye!.
A lo mejor fagote casu y dame por escribir un llibru. Por supuestu, voy dexate que escribas el prologo. Como diz el otru: ¡faltaria plus!.
Otru titulo pa la saca: "Cada churritexto con su loco"
sssssshhhh ¡PUM!